wtorek, 2 sierpnia 2016

"Ilustrowana teoria wszystkiego" - Stephen Hawking - recenzja



Autor: Stephen Hawking
Tytuł: "Ilustrowana teoria wszystkiego"
Rok wydania: 2016 r.
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Objętość: 133 strony 
Cena: 44,50 zł
Gatunek literacki: litaratura popularnonaukowa, astronomia, astrofizyka
Dostępność:  Zysk i S-ka, empik, matras, bonito


Moja opinia: 
Bardzo cieszyłam się, gdy dostałam "Ilustrowaną teorię wszystkiego", gdyż chciałam zgłębić tematykę fizyki i astronomii. Nigdy nie było to moją mocną stroną i chciałam jakoś douczyć się pewnych rzeczy. Nazwisko Hawking było mi dobrze znane, gdyż autor książki jest wybitnym znawcą w dziedzinie fizyki. Z przyjemnością więc zabrałam się za czytanie książki. Rozdziały mają formę tak zwanych wykładów, które są opatrzone ilustracjami. Rysunki, grafiki czy schematy, w obrazowy sposób przedstawiają nam dane zagadnienie i ułatwiają jego zrozumienie, co jest niebywałym plusem. Jak można wnioskować z tytułu, książka zawiera bardzo dużo ilustracji, które są opatrzone stosownym opisem. Autor rozpoczyna swój wywód od powstania świata, teorii wielkiego wybuchu, poprzez rozwój i badania dotyczące wielkiego wybuchu oraz czarnych dziur. Język jakim napisana została książka, jest bardzo przystępny dla przeciętnego odbiorcy, choć wymaga od czytelnika pełnego skupienia. Hawking w bardzo prosty sposób tłumaczy zagmatwane teorie oraz procesy. Jak najbardziej poleciłabym tę pozycję osobą, które chcą zgłębić tematykę astronomii czy astrofizyki, zwłaszcza jeśli ktoś jest laikiem, to książka będzie idealna na początek. Drobna rada dla czytelników, jak to mówił mój kolega z kwantowo.pl , wszystkie książki Hawkinga są praktycznie o tym samym. Cieszę się więc, że choć jedna pozycja tego naukowca znajduje się w mojej biblioteczce.



Ocena:5/6



Egzemplarz recenzencki otrzymałam i bardzo dziękuję: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz