czwartek, 11 maja 2017

"Strażniczka Książek" - Mechthild Glaser





Informacje podstawowe

Autor: Mechtild Glaser
Tytuł:  "Strażniczka książek"
Rok wydania: 2016 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Objętość:  392 stron
Cena: 34 zł
Gatunek literacki: literatura młodzieżowa
Dostępność: Prószyński, empik, matras, księgarnie stacjonarne







Moja opinia

   Akcja książki rozpoczyna się, gdy Alexis postanawia wraz ze swoją córką Amy wrócić w jej rodzinne strony. Amy, to rudowłosa dziewczyna zakochana w książkach i wyśmiewana przez rówieśników. wyjazd okazuje się być dla niej zbawieniem, choć dziewczyna nie spodziewa się, jak to odmieni jej życie. Stormsay, na którą przybywają jest uroczą malutką wysepką, zamieszkiwaną przez dwa rody: Macalisterów i Lenoxów. Okazuje się, iż Amy pochodzi z rodu Lenoxów, którego członkowie posiadają niezwykły dar. A mianowicie, potrafię przenosić się na karty wybranych powieści. Od wieków oba rody pełnią rolę strażników książek. Mają oni za zadanie pilnować akcji książki, pomagać gdy coś się w niej psuje, lecz nie wolno im ingerować w treść, ani jej zmieniać. Amy mam możliwość podróżowania po świecie książek, lecz nie jest ono takie kolorowe, jakby się mogło wydawać. W świecie książek panuje chaos. Ktoś psuje akcje powieści i kradnie pomysły. 

  Książka jest świetną powieścią dla młodzieży, w szczególności dla książkoholików. Możliwość poznania postaci z naszych ulubionych powieści jest czymś niezwykłym. Wspaniała historia, owiana zagadkowymi zbrodniami. Każdy rozdział kończy się fragmentem powieści, który początkowo wydaje się nie mieć nic wspólnego z treścią. Jednak z każdym kolejnym rozdziałem, wyjaśnia się znaczenie tychże fragmentów. Ponadto przywołanych mamy tutaj wiele znamienitych książek, jak na przykład: przygody Sherlocka Holmesa, Alicję w krainie czarów, czy portret Doriana Grey'a. Jest to okazja, do zapoznania się z treścią innych książek, jeśli ktoś ich nie zna. Powieść czyta się bardzo lekko i przyjemnie, choć mi osobiście zakończenie się nie podobało. Liczyłam na szczęśliwe zakończenie. 

Ocena:6/6

1 komentarz:

  1. Już od dawna jest na mojej liście "do przeczytania" ale ostatnio w ogóle nie mam czasu :/
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń