wtorek, 19 września 2017

"Sekretnik Szeptuchy. Co każda Słowianka wiedzieć powinna" -Katarzyna Berenika Miszczuk- recenzja



Informacje podstawowe

Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Tytuł: "Sekretnik Szeptuchy. Co każda Słowianka wiedzieć powinna"
Rok wydania: 2017 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAB
Objętość:  416 stron
Cena:  27,92 zł
Gatunek literacki: sekretnik, kalendarz
Dostępność: , empik, matras, księgarnie stacjonarne,









Moja opinia

     Kto zna serię "Kwiat paproci" zapewne czekał na "Sekretnik Szeptuchy". Mi niestety nie dane było czytać żadnej z książek "Kwiatu paproci", co w przypadku "Sekretnika" wyszło na dobre. Bowiem w książce znajdują się fragmenty, znaczące dla kultury Słowiańskiej, z książek "Szeptucha", "Noc Kupały" oraz "Żerca".
"Sekretnik" ma formę kalendarza, który nie zawiera ani roku, ani dni tygodnia. Jest więc bardzo uniwersalny. Przypomina mi on kalendarze, czy sekretniki nastolatek o danej tematyce. Autorka opierając się na bestiariuszu słowiańskim, przedstawia nam wybrane potwory, ich pochodzenie i ewentualny sposób radzenia sobie z nimi. Mamy również kilka przepisów Szeptuchy, odrobinę wiedzy z zakresu zielarstwa, oraz testy. Dla fanów Szeptuchy, jest to na pewno świetny dodatek i uzupełnienie książek. Dzięki Sekretnikowi, można cały rok spędzić z mitologią Słowiańską, a jeśli komuś się spodoba, może kupić sobie dokładnie ten sam, w dowolnym czasie.




Ocena:5/10


Za egzemplarz i możliwość przeczytania dziękuję:



1 komentarz:

  1. Chciałam go kupić, bo właśnie kończę czytać powieści i bardzo mi się spodobały, ale jak przekartkowałam Sekretnik w Empiku to się rozczarowałam jego zawartością. Wyobrażałam sobie, że będzie ładniejszy, ciekawszy i bardziej dopracowany.

    OdpowiedzUsuń