środa, 22 listopada 2017

"Koszmarne istoty które spotykasz każdego dnia" - Marco Kubiś - recenzja


Informacje podstawowe




Autor: Marco Kubiś
Tytuł: "Koszmarne istoty które spotykasz każdego dnia"
Rok wydania: 2017 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo znak
Objętość:  304 stron
Cena:  27,92 zł
Gatunek literacki: literatura współczesna
Dostępność: , empik, matras, księgarnie stacjonarne,






Moja opinia

   
       Kanał Marco śledzę od dawna, gdy usłyszałam, że wydaje książkę byłam jej bardzo ciekawa. Jednak doświadczenie i zetknięcie z innymi książkami youtuberów, sprawiły, że podchodziłam do niej sceptycznie i nie spodziewałam się zbyt wiele. Gdy otrzymałam swój egzemplarz książki, nie mogłam się doczekać, kiedy ja przeczytam. Pochłonęłam ją w ciągu jednego wieczora. No ale o czym jest i czy warto?
        Marco ma dość specyficzny, metaforyczny styl narracji. Nic nie jest powiedziane wprost, a ukryte jest za potwornymi, czy koszmarnymi metaforami niezwykłych istot. Ostrzegam, osoby nie rozumiejące aluzji i bez poczucia humoru, lepiej nie sięgajcie po nią. 
Książka stawia nas przed pewnymi problemami, czy jak woli autor "potworami", z którymi spotykamy się każdego dnia. Może skłonić człowieka do refleksji nad sowim życiem, czy postępowaniem. Choć każda "istota" opisana jest krótko, to jednak bardzo treściwie. Możemy wynieść wiele treści z jednej strony opisu. Wydanie książki jesienią było strzałem w dziesiątkę. Gdy aura za oknem sprzyja refleksjom i przemyśleniom, Marco wychodzi nam na przeciw i pomaga pewne sprawy przemyśleć trochę inaczej, spojrzeć na nie z dystansem. 
Nie byłabym sobą, gdym nie doceniła pracy grafików i wydawcy. Książka jest pięknie wydana, twarda oprawa, okładka zintegrowana, połyskujące napisy, ciekawe rysunki przy każdym rozdziale książki. 

       Podsumowując, jeśli książka wpadnie w ręce pojętnej osoby, przyniesie mu korzyści i dostarczy tematu do przemyśleń. Jeśli jednak, ktoś nie ma zamiaru kontemplować swojej egzystencji, to będzie nią rozczarowany.


Ocena:7/10

Za egzemplarz i możliwość przeczytania dziękuję:

1 komentarz: