sobota, 10 marca 2018

"Dywan wschodni" - czyli wybór najpiękniejszej poezji wschodu - recenzja

Informacje podstawowe



Autor: praca zbiorowa
Tytuł: "Dywan wschodni"
Podtytuł: "Wybór arcydzieł literatury egipskiej, asyro-babilońskiej, hebrajskiej, arabskiej, perskiej i indyjskiej."
Rok wydania: 2018 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo ZYSK i S-ka
Objętość: 416 stron
Cena: 59 zł
Gatunek literacki: poezja, wybór poezji
Dostępność:  empik, księgarnie stacjonarne,







Moja opinia


       Jako osoba, która ukochała sobie starożytny Egipt, musiałam wręcz mieć tę książkę. Byłam bardzo ciekawa jaką poezję będzie zawierała. Wybór wierszy, czy pieśni był bardzo trafiony. W zbiorze znalazły się najlepsze i najważniejsze dzieła ze wschodu. Aż żal, że nie są one omawiane w szkołach, gdyż są niezwykłe i wspaniałe. Co do tłumaczenia, tutaj mamy najznamienitszych tłumaczy, jak Adam Mickiewicz, Jan Kochanowski, Adam Asnyk i inni. 

Cóż można powiedzieć o tej książce. Pięknie wydana, świetna minimalistyczna grafika, oddająca ducha wschodu. Na szczęście graficy darowali nam jaskrawo pomarańczowe kolory. Wybór wierszy jest jak najbardziej trafiony. Tłumaczenie jest dobre. Książką mogę się ciągle zachwycać. Cieszę się, że mam ją w domu i mogę co jakiś czas zajrzeć do wybranego utworu. Sznureczek w książce jest dodatkowym atutem, gdyż mogę zaznaczyć interesujące mnie wiersze i sięgnąć do nich za jakiś czas, bez zbędnego szukania. 
W dużej mierze utwory traktują o miłości i mitologii starożytnej. Książka świetnie sprawdziłaby się jako prezent dla kobiety czy to z okazji walentynek, dnia kobiet czy po prostu bez okazji. Miłośnicy historii, poezji a w szczególności kultury wschodu i starożytności powinni mieć ją w swoich biblioteczkach. Panowie, którzy mają problem z romantycznością zobaczcie, jak starożytni mówili do kobiet.
Książkę polecam każdemu. Jak dla mnie wspaniała. Moje ulubione utwory to te z Egiptu (jakżeby inaczej) oraz Pieśń nad pieśniami :)


Plusy/ minusy:


+ wspaniały wybór najlepszych utworów ze wschodu
+ piękne wydanie


Ocena:10/10


Za egzemplarz i możliwość przeczytania dziękuję:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz