niedziela, 18 lutego 2018

A.J.Finn - "Kobieta w oknie" - recenzja

Informacje podstawowe



Autor: A. J. Finn
Tytuł: "Kobieta w oknie"
Rok wydania: 2017 r.
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAB
Objętość:  416 stron
Cena: 31,99 zł
Gatunek literacki: thriller
Dostępność:  empik, księgarnie stacjonarne,







Moja opinia


       "Kobieta w oknie", jedna z najgorętszych premier lutego. Thriller, który miał być hitem tego roku. Mnóstwo pozytywnych opinii, poleceń, recenzji. Czy aby na pewno, książka jest taka świetna? Czytajcie dalej...
      
      Za oknem mróz, a pogoda nie sprzyja spacerom, więc postanowiłam ten czas spędzić z "kobietą w oknie". Spodziewałam się historii o kobiecie, która nie mają własnego życia, podgląda innych, tak spodziewałam się staruszki, która robi za system monitorujący. A tutaj kobieta po trzydziestce, pani doktor psychologii dziecięcej, cierpiąca na agorafobię. Jak więc osoba wykształcona, znająca dobrze ludzkie myślenie, może chorować na agorafobię, a do tego zajmować się podglądaniem? Zaczęło się ciekawie. Anna Fox, aby ograniczyć objawy swojej choroby przyjmowała leki, a siedząc w domu za pomocą portalu udzielała porad innym i (co przez całą książkę mnie irytowało) piła duże ilości alkoholu. Tak więc chorująca doktor alkoholiczka. Pierwsze 100 stron akcja wlecze się niemiłosiernie, przez co miałam już spisać książkę na straty, jednak zaczyna się robić ciekawie w momencie, gdy nasz Pani doktor widzi morderstwo sąsiadki. Jednak jak uwierzyć kobiecie, która choruje psychicznie, przyjmuje leki o działaniu halucynogennym i dużo pije? Kto jej uwierzy? Czy to co widziała, faktycznie się zdarzyło? 

     Pomysł na fabułę świetny. Momentami czytelnik sam się zastanawia czy to były tylko urojenia bohaterki, czy wydarzyło się to naprawdę. Ciągła niepewność, dowody, które od razu zostają obalone. Zaskakujące zwroty akcji - świetne, po prostu świetne. Jednak żeby nie było tak kolorowo książka ma swoje minusy. Początek strasznie się ciągnie i mnie nudził, dopiero po zabójstwie akcja nabrała rozpędu. Osobiście mi do gustu nie przypadła główna bohaterka. Moje zdanie na temat alkoholików jest bardzo negatywne i nie mogłam polubić się z bohaterką. Książka pisana jest w formie dziennika/ pamiętnika pisanego z perspektywy doktor Anny. 



Plusy/ minusy:


+ zaskakujące zwroty akcji
ciekawa historia

- rozwlekająca się akcja
- postać głównej bohaterki

Ocena:5/10

Za egzemplarz i możliwość przeczytania dziękuję:














1 komentarz:

  1. Mi się podobała, chociaż też dostrzegłam w niej kilka wad :( Z ostatnich nowości jednak bardziej przypadły mi do gustu "Kredziarz" i "Grzesznica" :D

    OdpowiedzUsuń