sobota, 27 lutego 2016

"Krótka książka o miłości" - Karolina Korwin-Piotrowska - recenzja


Autor: Karolina Korwin- Piotrowska

Tytuł: "Krótka książka o miłości"

Rok wydania: 2016 r.

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Objętość: 688 strony 

Cena: 44 zł

Gatunek literacki:  poradnik, przewodnik filmowy

Dostępność: Prószyński i S-ka , empik, matras, selkar, księgarnie stacjonarne

Opis wydawnictwa: Kochany Czytelniku, który właśnie wziąłeś do ręki tę książkę,
Nie bój się, to nie jest kolejna nudna książka o filmach i kinie, napisana językiem zrozumiałym tylko dla wybrańców. 
To nie jest lista arcydzieł.  
To nie jest też lista filmów, które „musisz obejrzeć, zanim umrzesz”. 
Co to więc jest?
To książka o miłości, ogromnych i niezapomnianych emocjach, które kino wywołuje. O moich emocjach. 
To pierwsza część intymnej podróży przez moje największe filmowe fascynacje. Poczuj się więc, Czytelniku kochany, jakbyś był gościem w moim mieszkaniu i oglądał kolejne filmy, które znajdujesz na półkach regału z filmami. 
Ta książka to również przewodnik po filmowych kanałach i sklepach z filmami, w których można dzisiaj zgłupieć z nadmiaru oferty. Nie musisz wiedzieć, bo i skąd, co jest warte uwagi, na co warto poświęcić godzinę lub dwie ze swojego życia i nie wiesz, co może Cię zainteresować. Służę pomocą.  
Usiądź sobie wygodnie, weź do ręki moją krótką książkę o miłości i zacznijmy wspólną i pełną emocji podróż w świat filmowej wyobraźni. Serce zabije ci mocniej, będziesz się śmiać i płakać, będziesz się bać, wzruszać i zastanawiać. 
Zaczynamy! 
Kamera. Akcja. Start!

Karolina Korwin Piotrowska – uznawana za jedną z najbardziej opiniotwórczych, ale i kontrowersyjnych polskich dziennikarek, felietonistek i pisarek. Autorka książek „Bomba" i  Ćwiartka raz!" Z wykształcenia historyk sztuki, z zamiłowania promotorka kultury, znawczyni filmu i miłośniczka psów.
Prowadziła pamiętne programy o filmie: „Filmidło", „Kino, kanapa książki" w TVN Style i „ W kinie i na kanapie" w Radiu PIN.
Kierowała promocją filmu „Ogniem i mieczem" Jerzego Hoffmana na targach filmowych w Cannes, pracowała w biurze prasowym filmu „Pianista" Romana Polańskiego. Szefowała działom i redakcjom w magazynach „Pani”, „Uroda”, „Marie Claire”, „Sukces”, „Party”, portalach Plejada i tvn.pl. Obecnie prowadzi w TVN Style program „Magiel towarzyski”, pisze felietony do portalu Onet i dwutygodnika „Grazia”.

Moja opinia: Książka miała być o miłości i rzeczywiście o tym jest. O miłości do filmu. Tak jak Karolina Korwin - Piotrowska kocham film i od dziecka interesowałam się filmami, aktorstwem i całym zapleczem filmowym. Jednak zawsze brakowało mi książki, w której ktoś znający się na temacie, w sposób przystępny pokaże mi istotne filmy. Długo, długo nic. Porzuciłam już nadzieję i sama próbowałam szukać ważnych czy przełomowych filmów. Aż tutaj, wspaniała niespodzianka. Wydawnictwo Prószyński i S-ka dało mi możliwość przeczytania książki Korwin - Piotrowskiej.

Książka jest wspaniałym przeglądem filmów, które Karolina Korwin - Piotrowska uznała za ważne dla niej. Które zmieniły coś w jej życiu, zmieniły spojrzenie na film, rozbudziły miłość do filmu czy dały podwaliny do własnego stylu. Książka jest podzielona na poszczególne filmy. Później następuje krótki opis, a mianowicie tytuł, rok produkcji, obsada, reżyser, nagrody.Po czym następuje opis autorki. Wspaniale opowiedziana krótka historia filmu, wyszczególnione ważne aspekty, które zawiera i przeżycia czy emocje towarzyszące autorce podczas oglądania filmu. Nie zapomina również o osadzeniu filmu w historii i czasie kiedy był wyświetlany. Bo inaczej ogląda się filmy teraz w erze smartfonów i internetu, a inaczej w czasach czarno-białej telewizji.  Książkę czyta się wspaniale. Podana w prosty sposób, bardzo trafna analiza filmowa, bez przesady, bez nadęcia. Trzeba przyznać, że cześć filmów znana mi została opisana tak, że inaczej patrzy się na ten film. A cześć jest mi obca, lecz po opisie autorki, koniecznie je zobaczę.

Każdy miłośnik filmu i sztuki filmowej, powinien zapoznać się z tą książką i koniecznie zobaczyć wszystkie filmy :) Co mnie również bardzo ucieszyło, to zapowiedz osobnej książki o filmach polskich. Czekam z niecierpliwością :)

Ocena:6/6



Egzemplarz recenzencki otrzymałam i bardzo dziękuję: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz